Jan 17, 2016

Lelaki dan Hormon Testosteron

Kepentingan Hormon Lelaki Yang Ramai Tidak Tahu


_____________________________________________
  • Penting Sangat ke Hormon untuk lelaki?
  • Ala Aku lelaki bukan nak cantik-cantik macam perempuan pun
  • Badan aku dah cukup hormon la.. aku tak rasa pun tak sihat
  • Umur makin meningkat mesti hormon pun makin banyak
  • Takda masa lah nak ambik tahu tentang Hormon badan ni..
_____________________________________________

Ramai dikalangan kaum ADAM yang tidak peka malah tidak mengetahui kepentingan hormon didalam badan. Pendapat yang agak popular, lelaki tidak memerlukan hormon yang banyak seperti perempuan. BETUL KE?

Hormon untuk lelaki

Sebelum kita jawap persoalan ni, baik kita fahami dulu apa itu HORMON?

Hormon adalah zat kimia yang dihasilkan oleh bahagian tubuh tertentu dan kelejar endokrin untuk membantu melancarkan perjalanan sistem badan kita

Hormon dirembeskan oleh kelenjar endokrin yang ada didalam tubuh, antara kelenjar endokrin adalah seperti kelenjar hipotalamus, kelenjar tiroid, kelenjar pankreas, kelenjar ovarium, kelenjar pencernaan, kelenjar hipofisis, kelenjar timus, kelenjar adrenal terus ke dalam sistem darah manusia.

Hormon yang terpenting untuk Lelaki

Hormon lelaki

Testosteron adalah hormon utama bagi lelaki. Hormon Testosteron ini dihasilkan oleh kelenjar testis lelaki. Hormon Testosteron berada di tahap tertinggi pada usia 20an dan mula menurun pada kadar 1% setahun bila usia mula melepasi 30an. Testosteron juga berfungsi menjaga kelenjar prostat lelaki untuk kekal sihat.


Fungsi UTAMA hormon Testosteron

Hormon Testosteron berfungsi untuk membentuk ciri-ciri fizikal utama kelelakian antaranya,
  1. Pertumbuhan misai, janggut, bulu-bulu di badan
  2. Pembentukan suara garau
  3. Bahu lebar
  4. Perut kempis
  5. Otot besar dan sihat
  6. Penumpuan dan minda yang sihat
  7. Merangsang nafsu syahwat lelaki
Kesan penurunan dan kekurangan Hormon Testosteron

Beberapa tanda dan simtom dapat dirasai dan dilihat. Anatarannya
  1. Perut Buncit
  2. Otot menjadi kecut dan lembik
  3. Kulit kusam, berkedut dan mula kecut
  4. mudah lesu dan letih
  5. Gangguan mood dan emosi
  6. Mudah marah
  7. Kurang fokus
  8. Kemurungan 
  9. Mati pucuk
  10. Fungsi ereksi yang menurun
Hormon Testosteron

Sindrom kekurangan Testosteron ini juga dikenali sebagai Hipogonadisma 

Lelaki yang mempunyai masalah sindrom kekurangan testosteron ini akan mempunyai masalah zakar yang lemah, tidak keras atau tidak boleh kekal keras. Masalah ini  tidak akan selesai dengan mengambil ubat tenaga batin seperti sildenafil, taladafil atau vardenafil. Rawatan khusus untuk mengggantikan hormon testosteron ini  secara pil, krim atau gel sapuan perlu dilakukan untuk membantu merawat masalah ini.


Dari segi rupa paras pula seseorang yang tidak cukup testosteron akan tampak tua. Kulitnya lebih berkedut berbanding mereka yang cukup testosteron. Penampilan mereka juga akan tampak murung dan kurang yakin. Apabila mendapat testosteron yang cukup seseorang menjadi lebih yakin dan perubahan yang menakjubkan dapat dilihat. Bentuk tubuh seseorang yang kurang testosteron kelihatan agak menggeleber. Perutnya agak besar dan buncit manakala lemak pula mudah berkumpul. Ini membuatkan lelaki menjadi kurang keyakinan diri dan tenaga pula merosot.

Bagaimana untuk menguji tahap Hormon didalam badan kita?

Ujian darah adalah kaedah yang boleh dilakukan bagi mengetahui dengan tepat tahap hormon didalam badan kita. Melalui ujian darah, tahap hormon dapat diukur dan dikenalpasti hormon yang berkurangan 

Apakah rawatan atau cara untuk menstablikan semula Hormon badan kita?

kebiasaannya doktor akan mencadangkan pesakit yang mempunyai masalah kekurangan hormon untuk menjalani terapi ozon dan anti oksida. Selain itu terdapat juga pil ubatan yang yang dikenali sebagai gantian testosteron. Pengambilan gantian testosteron ini kadangkala menyebabkan beberapa gejala seperti jerawat, kulit berminyak, bengkak sembab, bengkak puting dada, dengkur yang kuat. Adalah amat penting untuk mendapatkan nasihat doktor sebelum mengabil pil gentiaan hormon untuk mengelakkan kesan sampingan yang tidak diingini.

Bio Ever Plus

Terdapat juga satu lagi kaedah alternatif yang dicadangkan melalui penggunaan Krim Bio Ever Plus. Bio Ever Plus adalah krim yang dicipta untuk menstabilkan tindak balas hormon didalam badan melalui kaedah semulajadi dan selamat.

CikCida

Diosgenin yang terdapat dalam Bio Ever Plus pula dapat mengaktifkan hormon-hormon badan seperti progesteron, testosteron, kortisol dan sebagainya. Hormon-hormon ini dapat menyelaraskan sistem badan termasuklah fungsi metabolisme dan sistem saraf, di samping melambatkan penuaan organ-organ badan dan memelihara fungsi fisiologi badan.

Bio Ever Plus merupakan kaedah terbaik untuk memastikan hormon Testosteron didalam badan kita dirembeskan dengan jumlah yang betul. Penggunaan Bio Ever Plus secara konsisten dapat membantu hormon badan menjadi stabil dan mengelakkan kita dari mengalami kemerosotan hormon di dalam badan.

Kaedah pemakaian Bio Ever Plus juga sangat mudah dan ringkas. Hanya perlu disapukan di bahagian-bahagian tertentu untuk merangsang kelenjar merembeskan hormon pada tahap yang diperlukan badan (sili rujuk rajah untuk kaedah sapuan)
Hormon Testosteron

Secara kesimpulannya, kita mampu untuk mencegah kemerosotan hormon badan lebih awal jika kita mengetahui cara nya. Kaedah sapuan Bio Ever Plus merupakan cara yang mudah untuk memastikan badan mendapat hormon dalam kuantiti yang sebenar. Bio Ever Plus mampu mencegah penyakit-penyakit hasil dari kemerosotan hormon dari berlaku.

__________________________________________________

Berminat untuk menikmati hidup yang lebih sihat dan membantu mendapatkan hormon yang stabil? 

Hubungi kami dan kami akan bantu anda mendapatkan Bio Ever Plus dengan harga yang istimewa.

Kami merupakan pengedar sah bagi Bio Ever Plus keluaran Sahajidah Hai O Marketing Sdn Bhd. Sebarang pertanyaan dan konsultasi tentang produk Bio Ever Plus boleh terus hubungi kami di talian 010.226.1682 / 010.226.1683

CikCida

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...